Ahad, 29 November 2009

DUA NAMA PALING POPULAR DI KALANGAN BLOGGER KB.



Sejak kebelakangan ini, dunia blog di KB begitu mengaibkan..kerana kehadiran beberapa orang blogger tanpa blog dan juga blogger yang ada blog tapi baru setahun jagung menghambur kata-kata kesat dan tidak berperikemanusiaan. Sifat kebinatangan yang ada dalam diri mereka dikeluarkan tanpa segan silu kepada dunia luar. Keaiban dan 'kemaluan' mereka dipertontonkan kepada orang luar. begitu sedih saya mengikutinya.

Dua nama paling popular di kalangan pengunjung blog iaitu Sdr Roslan dan Sdr Musram. Blogger senyumkambing begitu tidak beretika apabila mengeluarkan kata-kata kesat yang tidak bertamadun. Perkataan kasar ini ditujukan kepada sdr Roslan..Blog Kelapa Mawar dikatakan empunya sdr Roslan. Saya mengenali sdr Roslan ini kerana beliau seorang yang aktif dalam politik KB..saya juga pernah mengundi beliau dalam pemilihan AJK Bahagian. Agak menghairankan saya kerana senyumkambing begitu menceritakan perihalperibadi sdr Roslan ini. Segala keaiban, keburukannya dipaparkan. Terfikir saya siapa senyumkambing ini..? Mungkin musuh politik sdr Roslan agaknya, begitu respons kawan blogger saya tadi petang.Apa muslihat senyumkambing bersikap demikian..?

Ada juga mengaitkan blog Kelapa Mawar sebagai sdr Musram. Sitti farhana menyatakannya begitu..Selepas itu muncul pula pelbagai watak yang memburuk-buruk kan Sdr Musram. saya juga mengenali sdr Musram dan beberapa kali bercerita dgn beliau..Apakah motif mengaibkan sdr Musram..? kenapa begitu sekali keadaan blogger di KB..

saya mengharapkan agar semuanya kembali muhasabah diri..watak-watak yang dicipta untuk memburukkan orang lain harus dihentikan segera. Kenapa perlu memaparkan budaya fitnah dan mencarut yang terlampau.

Apakah nilainya blog Kelapa Mawar itu sehingga dijadikan modal memburukan orang lain...? sehingga ada teka-teki mencari identiti Kelapa Mawar.. Hentikanlah semuanya ini...kita jadi serukun yang boleh..saling bermaafan..

Jika ada anasir yg menyusup masuk dalam bloger Kb, jangan dedahkan kepada umum..bersama menyanjungi budaya beretika.. Fikirkanlah wahai sahabat-sahabatku

11 ulasan:

  1. salam sdr palingberani

    sdr mmg berani bersuara, suara sdr di dengari dengan begitu ikhlas mengritik blogger yang tidak bertamadun melontarkn kata kata kesat dan kurang ajar. saya terbaca juga komen blogger senyumkambing yang agak memeranjatkan saya kerana selama saya melibatkan diri dlm dunia ini belum pernah saya membaca komen yang begitu kurang ajar. kita semua adalah sama.apa salah sdr roslan dan sdr musram? sehinggah di perkata kan sedemikian rupa.

    saya kongsi kan juga sumber yang saya dapat, senyumkambing itu di katakn saudara musram. apa motif semua itu, saya sdh nyatakn masalah dalam penulisan saya yang pertama dahulu yang sy tekan kn ada blogger yg ambil kesempatan untuk melontarkan ketidak puashati terhadap individu tertentu.

    saya turut berasa malu dengan ada nya blogger Kb yang berkelakuan seperti syaitan. ingat anda berada dlm dunia maya tp bkn bermkna anda halus di mata semua org, lambat laun anda di ketahui juga. masa tu baru anda terkapai kapai bersembunyi.

    BalasPadam
  2. Salam adinda paling Berani.

    Saya turut dukacita dengan keadaan ini. Cukuplah sampai di situ. Buanglah segala paparan yang datang dari desakan minda yang "sakit atau tidak sihat".

    Di dunia ini barangkali kita boleh berselindung di sebalik tabir kepada orang-ornag yang kurang arif. Tetapi siapapun kita adalah diketahui oleh kumpulan yang arif tentang ICT. Terlalu mudah. Lebih dari itu Allah SWT mengetahui serba serbi samada yang tersurat atau tersirat, yang nyata atau yang tersembunyi. Muasabahlah. Maaf jika menyinggung, Namun tiada sedikitpun niat menyinggung. Sekadar melahirkan kesedihan. Saya masih mengharapkan kalian jadi rajawai yang baik untuk bangsa, agama dan negara.

    BalasPadam
  3. Salam Semua Blogger,

    Atas prinsip membela kepada kebenaran, saya terpaksa turun dari pertapahan gunung tiga di balik pulau, setelah rakan-rakan blogger seperti Saudara, Abu, Nyawa bin Badan, Pendikar Tuan, Saudari Siti Farhana dan lain-lain lagi merayu kepada saya untuk mengamankan bloger Kota Belud kerana angkara kehadiran syaitan yang bernama Senyumkambing. Melihat kesungguhan mereka mengharungi lautan dengan ombak semata-mata ingin menemui saya dan mengkhabarkan berita pengamukan Senyumankambing yang telah menghuru harakan dunia blogger tanpa belas ikhsan dan seterusnya meminta bantuan mengembalikan keamanan mereka seperti sedia kala. Ramai di antara mereka membawa khabar yang sedih, sehingga ada yang tidak dapat makan kerana memikirkan keadaan itu.

    Dikhabarkan juga Senyumkambing ini tidak lagi mendengar apa orang cakap, sebaliknya membelasah orang dengan penuh kejam, sehinggakan saudari Watababi meminta senyumkambing kembali ke dunia kelahirannya di dalam blognya. Sekarang ini insan yang menjadi mangsanya pula ialah si Roslan dengan rakan-rakannya, kononnya berkompolot menaikkannya.

    Saudara-saudara dan saudari sekalian, maka atas perintah Tok Guru saya agar membantu mereka yang dalam kesusahan, saya dengan rela hati membongkar di sebalik siapa sebenarnya Senyumkambing ini. Lalu saya bingkas dari tempat duduk selama 6 bulan kerana melakukan pertapahan sambil mengamalkan jurus-jurus yang diajar oleh Tok Guru. Lalu saya mendoakan agar saya ditujukan siapa sebenarnya Senyumkambing, dengan tiba-tiba wajah Saudara Musram telah ditayangkan oleh cermin yang berada dihadapan kami.

    Lalu saya bertanyakan bertanyakan kenapa Musram melakukan, menurut cermin sakti itu, saudara Musram marah kerana rakan bloger yang lain membangkitkan peruntukan RM 6,000.00 oleh Datuk Musbah kepadanya, ramai mempersoalkan kewajaran Musram memperolehi peruntukan demikian kerana ramai lagi orang-orang Datuk Musbah yang tidak dapat dibantu. Ekoran daripada itu Saudara Musram menulis artekil yang berkaitan syaitan, dengki dan sebagainya. Ekoran itu saudara Idahan mempersoalkan tindakan Musram itu, sehinggakan bertanya siapa yang dimaksudkan oleh Musram syaitan dan sebagainya itu.

    Diakhir-akhir ini kegelagatnya hamper-hampir kedapatan bahawa Kelapa Mawar adalah blognya sendiri peranan Blog Dayang Wulan dimatikan untuk tujuan menghentam pemimpin. Apabila menyedari tabiatnya sudah diketahui, maka dia menjadikan Roslan Haji Manshor kambing hitam bagi menutup sikapnya yang buruk ini. Dia tuduh Roslan macam dari perasuah kepada talam dua muka dan berbagai-bagai lagi.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  6. Mrakunman !!. Ako minta-minta siar komen ako. Kau tidak siar. Ako tangah cari sarita tantang kao. Sana sini ako bacha, kao balom hantam itu pampimpin kota belud. Jaga kao mrkaunman.

    Sakarang kao tau itu Roslan Mnsor hantam kao pakai abunawas, sabab dia piker kao senyumkambing. Itu siti farhana fikir kau kalapa mawar. Itu kawan Roslan juga pora-pora sakap itu kalapa mawar kao. Sabab samua orang suda banci sama itu kalapa mawar. Yang sukak kalapa mawar kawan-kawan Roslan manshur.

    Ako nampak tadi di linau itu Roslan mansor ego sangat di tampat orang kawin, pakai sarimin mata hitam,masam urang buta.orang masam ini mimang panipu.

    Sakarang kawan Roslan mansor, hantam kao mrakunman (Musram), ako balom kanal kao batol, tapi ada danger nama kao. Kao ini bukan urang kota belud, sabab ako ta parnah jumpa kao.

    Awas kao Musram, kalao kau sarita borok-borok pamimpin kota belud.. sakarang ako tangah kompul sarita itu blog azrone, lapas roslan mansor, ako hantam itu azrone. Dia tiada sarita kasih borok itu datuk salleh, datuk rahman, datuk japlin.

    Azrone ada lain sikit-dia kasih borok itu salleh,japlin, rahman, tapi tidak puji diri , tapi kalapa mawar kasi borok salleh, pandikar, tapi puji itu rahman, musbah,japlin, kasi puji itu roslan mansor.

    Ini Roslan mansor borok punya orang. Sumpah mati sukung pandikar.sumpah mati sukung salleh. Bini dia sumpah mati sukung saida kakak datuk salleh. Ini Roslan gergaji banyak mata. Depan dpat. Belakang dapat. Kiri dapat.kanan dapat.

    Ini Roslan mansor tiada blog semua pakai blog hantu, tiada nama, jadi dia sukak-sukak hantam urang, sakarang, ako sudah banyak tao sarita Roslan mansor, kawan ako suda kasi banyak sarita. Roslan mansor ini sigu, minta suti karaja sama itu majlis daerah.. hancur itu majlis daerah, dia ta tau buat karaja.

    Roslan bakas. Panipu. Bara nu jomo pesoyo lagi tak kao. Sekimun ngerati siyan kao bakas, palui.

    Skarang dia sakap mao ganti itu pandikar jadi salon, dia harap ito musbah tulung dia kasi tao musa aman, supaya dia jadi salon.

    Itu Roslan tiada tao, itu bapa dia itu kawan kasi tao tiada sukung ito roslan sabab ito roslan tiada jujur punya urang.

    BalasPadam
  7. salam ziarah...

    sebagai budak baru belajar, saya lebih suka ambil pendekatan seperti nasihat kekanda solymone...masalah seperti ini sebelum kehadiran kekanda-kekanda semua dah pun berlaku. ketika itu lah kekanda solymone memberikan nasohat yang cukup berguna...biarkanlah....biarkanlah senyumkambing terjun dengan labu-labunya...letih juga dia tu...berhentilah dia...tak perlu lah dilayan kehadirannya...buat aje tak tahu dan tak nampak...kita teruskan posting seperti biasa...membiarkan diri kita dikuasai anasirnya maka satu kerugian untuk rakan-rakan bloger. Semakin dilayan semakin menjadi-jadi...biarkanlah senyumkambing dengan dunianya...harap selepas ini usah dilayan lagi karenah anak kecil ini....

    BalasPadam
  8. salam palingberani,
    satu posting menggambarkan keadaan blogger KB.seharusnya dunia maya ini ndigunakan untuk membela nasib rakyat KB bukan untuk melangsungkan agenda peribadi dan menghina mereka yang tidak sependapat. menunjukkan kepada golongan muda seperti kami ini ketidakmatangan beberapa blogger yang juga pemimpin tempatan yang terlibat secara langsung dengan politik KB. pendekatan yang bijak seharusnya digunakan dalam setiap penulisan dan ulasan. namun setiap ulasan merupakan pendapat peribadi yang harus dihormati walaupun tidak masuk akal.bersetuju dengan paikankb, kehadiran senyumkambing tidak perlu dilayan namun buat tak nampak sahaja kepadanya jika tidak mahu membaca komennya.saya jika melihat komen senyumkambing, saya tetap membaca dan mengambil apa yang positif dan boleh difirkan dan mungkin ada kebenarannya. namun pertembungan peribadi tidak seharusnya percambahan minda blogger KB. semoga paling berani sukses selalu.

    BalasPadam
  9. ito blog musram tida siar ako punya komen. tapi one kotabelud dia siar.ako mao antam dia sabab tida mao siar ako punya komen. ako sari sari sarita yang batol punya.

    BalasPadam
  10. sebenarnya blogger Senyum kambing ni gila talak kot maybe

    BalasPadam
  11. salam. sila lah ziarah ke blog saya

    BalasPadam