Khamis, 15 Julai 2010

JANJI DATUK RAHMAN DAHLAN TIDAK TERMAKBUL


Mungkin para pembaca, masih ingat lagi , datuk Rahman, ahli Parlimen Kota Belud pernah menceritakan dalam blog peribadinya , konon-kononnya pada tahun 2010, masalah air di daerah kota Belud akan dapat diatasi. Pada waktu itu tahun 2009, beliau menyatakan sedang berunding dengan kerajaan dan telah mendapat peruntukan melalui kemnterian Luar Bandar dan Wilayah. Itulah janjinya, tetapi hingga kini, masalah air di Kota Belud masih tidak ada bezanya ketika dia mula-mula berjanji.

Lepas isu loji penapisan kg Bayayat selesai, penggantian paip rosak yang dilakukan sungguh menyedihkan. Beberapa kawasan terlibat dan banyka di kawasan DUN KADAMAIAN.Sedangkan di kwsn DUN USUKAN DAN DUN TEMPASUK, keadaan masih seperti dulu juga. rakyat masih menggunakan telaga tiub untuk memenuhi keperluan mereka seharian.

Ituloah janji seorang YB yang tahu, dia tidaktinggal lama di daerah ini.

2 ulasan:

  1. Salam PB,
    Rasanya tidak perlu kita mengulas lebih panjang lebar berkenaan janji siap yang tidak termakbul dan siapa yg tidak tunai janji, atau air tidak cukup, di Kadamaian air ok, di Tempasuk kadang-kadang ada air dan di Usukan langsung tiada air, mandi air perigi.... Dengan segala hormatnya menjemput paling berani masuk ke blog Ahli Parlimen KB yang bertajuk Air ( Khabar Terkini Air Di Kota Belud ) bertarikh 28 Februari 2010, saya rasa kita akan dapat jawapan tentang masalah air di Kota Belud dan saya pada mulanya agak terkejut juga dgn ulasan Sdra PB pasal janji DARD ini, lalu saya teringat bahawa DARD ada mengulas isu ini pada awal tahun 2010..... sebelum itu saya mohon maaf dengan Paling Berani kerana saya ingin membuat sedikit teguran tentang ejaan dalam blog Sdra, ada ejaan yang kurang tepat mungkin kesilapan menaip, tapi harap dapat diperbetulkan di lain hari...mohon maaf sekali lagi.

    BalasPadam
  2. inilah blog yg kehausan publisiti...dgn menulis artikel, dia harap akan dpt publisiti paling tiada nilai didunia...senang cerita publisiti yg tiada harganya..kalau murah tu ada harga lagi kan...kenapa lah orang macam ni suka sgt mencari kesalahan org lain...bengong..

    BalasPadam